AS svetuje

09.05.2019 | 3 min branja | Avto

Koliko stane poln tank napačnega goriva?

Pred časom se je na družabnih omrežjih pojavil zabaven posnetek voznice, ki na bencinski črpalki hodi okrog avta in neuspešno išče odprtino za natakanje goriva. Najde pokrov, a za njim je – vtičnica. Avto je namreč električni in voznik, ki je zaplet snemal, je skoraj umrl od smeha.

V električni avto ne morete natočiti napačnega goriva, prav nič pa ni smešno, če se vam to primeri pri navadnem avtomobilu. Posledice so namreč lahko zelo drage, odvisne pa so predvsem od tega, kdaj opazite napako, kako ravnate in katero zavarovanje imate sklenjeno.

»Meni se to ne more zgoditi!«

Ste prepričani? Delavci na bencinskih črpalkah, pri AMZS ter drugih servisih, ki se ukvarjajo z reševanjem tovrstnih težav pravijo, da je primerov napačnega goriva v rezervoarjih precej. Pri tem imajo več možnosti za napako vozniki avtomobilov z dizelskimi motorji, razlog za to pa tiči v velikosti oziroma premeru cevi na točilni ročki. Premer cevi za dizelsko gorivo je namreč večji, zato je cev nemogoče fizično vtakniti v odprtino rezervoarja bencinskega avtomobila, medtem ko lahko cev ročke za bencin brez težav vtaknete v dizla. Nekateri sodobni avtomobili imajo že vgrajene različne varnostne sisteme in mehanizme, ki preprečujejo možnost točenja napačnega goriva, a so žal v manjšini. .

Kako je to sploh možno?

Seveda, le kako je mogoče natočiti napačno gorivo, ko pa je ročka za bencin zelena, za dizelsko gorivo črna, poleg tega so oznake tudi na notranji strani pokrova rezervoarja za gorivo, pa še na avtomatu je označena vrsta goriva? A verjemite, zgodi se lahko prav vsakemu vozniku. Najbolj izpostavljen čas je poletna turistična sezona, razlogov za napake pa je več:
  • Raztresenost – pogovor po telefonu, razmišljanje o drugih rečeh, neko dogajanje na bencinski črpalki, ki odvrne pozornosti, vsaka malenkost lahko zmoti razmišljanje o izbiri prave ročke in težave so tu.
  • Rutina (navada) – če imate v družini avtomobila (ali avtomobile) z različnimi motorji, se lahko hitro zgodi, da ste navajeni na svojega bencinarja in isto gorivo povsem samodejno natočite tudi v ženinega ali moževega dizla. Serviserji opozarjajo, da se to pogosto dogaja tudi pri službenih vozilih.
  • Zavajajoče oznake – že na skoraj vsaki ročki so reklamna sporočila in če so barvno podobna ročkam z napačnim gorivom, lahko kaj hitro posežete po napačni. 
  • Nepoznavanje oznak – v tujini so ročke na črpalkah nekoliko drugačne, zato se kljub enakim oznakam goriv kot pri nas napaka zgodi še hitreje.

Ravnanje v primeru napake pri točenju goriva

Posledice, težave in stroški so predvsem odvisni od tega, kdaj opazite napako oziroma koliko goriva ste že natočili v rezervoar. 
  • Če ste se napake zavedeli po iztočenem litru ali dveh, pri tem pa ste imeli posodo za gorivo popolnoma prazno, je skrb najverjetneje odveč. S pravim gorivom jo napolnite do vrha, prevozite 50 ali 100 km in nato spet dotočite gorivo do vrha. Sodobnejši avtomobili bodo verjetno zaznali težavo in poskrbeli za prižiganje opozorilnih lučk ter nekaj pokašljevanja motorja, vendar večjih posledic najverjetneje ne bo. 
  • Večja količina napačnega goriva v rezervoarju zahteva poseg usposobljenega strokovnjaka, poleg tega pa morate upoštevati tudi zlato pravilo: ne zaganjajte motorja in se z avtom ne vozite! Dokler je napačno gorivo le v rezervoarju, se ga lahko izčrpa brez večjih posledic, plačati pa boste morali le stroške prečrpavanja goriva in seveda novega, tokrat pravega goriva.
  • Ko se prižgejo opozorilne lučke in motor ugasne, vas čaka precej stroškov in drugih sitnosti. Ob zagonu motorja napačno gorivo doseže filter za gorivo, črpalke, šobe za vbrizgavanje goriva in druge dele motorja, kjer lahko pride do resnih poškodb. Pri dizelskih motorjih ima gorivo (po domače smo mu včasih rekli nafta) tudi funkcijo mazanja določenih delov motornega sklopa, zato je škoda v primeru bencina v sistemu še toliko večja. 

Rešitev? Zbranost in primerno zavarovanje

Najboljša preventiva v izogib napakam pri točenju goriva je zbranost. Na bencinski črpalki odložite telefon in najprej odprite pokrov za natakanje goriva. Poglejte oznako za gorivo in jo nato poiščite na postaji ter izberite pravo ročko. Preden sprožite točenje goriva, še enkrat ošvrknite črn napis DIZEL na pokrovu odprtine in črno ročko za gorivo. Ker pa se kljub vsemu (saj veste, spet ta Murphy …) lahko zgodi tudi vam, je priporočljivo skleniti zavarovanje z Avto asistenco AS

Avto asistenca L in Avto asistenca XL vključujeta tudi kritje stroškov točenja napačnega goriva, stroške vleke vozila, prevoz zavarovancev, stroške praznjenja in čiščenja rezervoarja in cevovodov ter menjavo filtra (čistilca) za gorivo. Če niste pravočasno poskrbeli za Avto asistenco AS, vas čakajo stroški avtovleke, prečrpavanja goriva ter seveda posode napačnega goriva, ki lahko hitro dosežejo od 250 do 300 evrov. Če pa ste zaradi vožnje z napačnim gorivom ostali na cesti in je prišlo do poškodbe motorja, boste za stroške čiščenja ali zamenjave poškodovanih delov odšteli še stotaka ali dva več. Mimogrede, Avto asistenca AS poskrbi za kritje tudi v tujini, kjer so stroški in sitnosti pri reševanju težav zaradi napačnega goriva še veliko večji.

 

Avto asistenca AS

Kritje stroškov točenja napačnega goriva vključuje stroške vleke vozila, stroške praznjenja in čiščenja rezervoarja, cevovodov in menjavo čistilca za gorivo. 

Preberite več