AS svetuje

08.08.2018 | 2 min branja | Avto , Prosti čas

O zadrgah, prijaznosti in preprečevanju zastojev

Kolon in zastojev je na cestah veliko več poleti, v času turistične sezone in posledičnih prometnih konicah za konec tedna. Na vzroke za kolono sicer ne morete vplivati, lahko pa s svojim načinom vožnje in ravnanjem bistveno pripomorete k večji pretočnosti prometa. Poznate ustrezno ravnanje v koloni? 


Zadrga

Sistem zadrge je odlična rešitev za hiter pretok prometa pri zoženjih. Če bi se ga držali vsi vozniki, bi promet tekel veliko hitreje, žal pa je dovolj že nekaj voznikov, ki ga ne poznajo ali pa jim zanj ni mar, in gneča je tu. Pri sistemu zadrge se vozila z dveh pasov izmenično vključujejo v en vozni pas, uporabna pa je tudi v primeru priključitve stranske ceste na glavno, še posebej, če sta obe prometno obremenjeni in se vozila ne premikajo prehitro. Pri zadrgi je pomembno, da s svojim načinom vožnje jasno nakažete drugemu vozniku, da mu boste odstopili prednost in da se lahko vključi pred vas, lahko pa ga k temu povabite tudi s prijazno kretnjo roke.

Radovednost, še en razlog za počasnejši promet

Prometne nesreče so najpogostejši razlog za zastoje. Ko policija in reševalci opravijo svoje delo, začnejo cestni delavci odstranjevati posledice nesreče s cestišča in ko je varno, promet spet v celoti ali delno sprostijo. Žal pa smo ljudje zelo radovedni in kolona vozil, ki bi se lahko pomikala hitreje, se zaradi »firbcev« v vozilih še vedno pomika po polžje. Vsi namreč želijo videti, kaj se je zgodilo, namesto da bi čim prej speljali in sprostili zastoj.

Ne glejte torej na prizorišče nesreče, ampak imejte pogled na cesti pred seboj in odpeljite takoj, ko se gneča pred vami sprosti.

Enako velja, če do nesreče pride na nasprotnem voznem pasu. Vozite naprej in ne opazujte, kaj se je zgodilo na sosednji strani, saj s tem povzročate nepotrebne zastoje, v najslabšem primeru pa lahko pride tudi do nesreče.

Peljite se do konca

Kadar se dva vozna pasova združita v enega, je logično, da se bodo morala vozila s pasu, ki se konča, vključiti v sosednjega. Tu skoraj vedno nastane težava, ki pa se začne že nekaj sto metrov pred koncem enega od pasov. Mnogi vozniki se namreč že pri prvem znaku, ki opozarja, da se bo desni pas končal, vključijo v levega in se nato jezijo, ker se drugi vozniki po desnem peljejo do konca. Včasih se odločijo red narediti vozniki tovornjakov, ki se postavijo na sredinsko črto, da preprečijo vožnjo po desnem pasu, kar pa je seveda kaznivo. Če je cesta dvopasovna, se peljite po svojem pasu do konca in se šele tam vključite v sosednjega, pri tem pa je najbolje uporabiti sistem zadrge.

Odstopite prednost

Zastoj lahko povzroči tudi voznik, ki zavija levo, nasproti pa se vozijo vozila v strnjeni koloni. Če mu nihče ne bo odstopil prednosti, bo težko varno zavil, zato bodite drugačni in ravnajte prijazno. Pravočasno zmanjšajte hitrost, da se med vami in vozilom pred vami ustvari dovolj prostora, ki ga bo čakajoči voznik lahko varno izkoristil za zavijanje. Če boste hitrost zmanjšali dovolj zgodaj, se vaša kolona ne bo ustavila, pač pa bo promet na obeh pasovih tekel nemoteno. Če pa vi zavijate levo, bodite pozorni na prijaznega voznika in levo zavijte čim hitreje, da ne ustavite še nasprotne kolone.

Če se vključevanje v kolono ne izide

V vsaki koloni se jih najde nekaj, ki predse nočejo spustiti nikogar, in tudi nekaj takih, ki ne čakajo na to, da jih bo kdo spustil v kolono. Pri takih voznikih se lahko vključevanje konča tudi z zvito pločevino, zato je dobro imeti sklenjeno kasko zavarovanje vozila ter avtomobilsko asistenco. Tako boste lahko mirno počakali na policiste in opazovali, kako se kolona prav počasi premika mimo, ljudje pa vas radovedno opazujejo izza volanov. 

 

Kasko zavarovanje vozila

Pametna izbira v primerih, ko bi vas popravilo škode na vozilu lahko spravilo v neugoden finančni položaj.

Preberite več