AS svetuje

04.03.2016 | - min branja |

S pomladjo prihaja nova kolesarska sezona

Prihaja pomlad in z njo toplejši dnevi, ki so kot nalašč za kolesarjenje. Svetel del dneva se daljša, padavin je vse manj in razmere so kolesarjem vedno bolj naklonjene. Ceste in poti bodo kmalu polne kolesarjev vseh vrst.

Nova kolesarska sezona vsako leto postreže s podobnimi izzivi. Najbolj zagnane kolesarje, ki na kolo niso dovolj telesno pripravljeni, čaka nekaj tednov privajanja. Gorski kolesarji upajo, da čez zimo niso izgubili vseh občutkov z gozdnih in drugih poti, a kljub temu se vsi ne bodo mogli izogniti padcem in s tem tudi poškodbam. Vsi tisti, ki kolesarijo po cestah, kolesarskih stezah in drugih prometnih površinah, pa morajo biti pozorni tudi na druge udeležence v prometu.

 

Spomladansko kolesarjenje: kondicija, promet in oprema

Kolesarski zimski spanec so kolesarji preživeli na različne načine. Eni so jeseni poskrbeli za servis kolesa in ga čez zimo niso niti pogledali, drugi so kolesarili vso zimo, tretji so svoje kolo zamenjali za sobnega. Telesna pripravljenost, še posebej kolesarski del, je pomemben dejavnik za uspešen začetek sezone. Če do sedaj niste bili aktivni, potem začnite počasi in najprej naberite nekaj kondicije. Šele nato pojdite s kolesom na daljše izlete.

Začetek kolesarjenja je neizogibno povezan tudi s prometom. Zavedati se morate, da so drugi udeleženci v prometu čez zimo nekoliko pozabili na kolesarje, zato bodite spomladi še bolj pozorni na voznike in pešce, ki vas še niso vajeni. Če se pogosto vozite po cestah, lahko za svojo varnost poskrbite tudi s posebnim radarskim sistemom, ki kolesarja opozarja na vozila, ki se približujejo od zadaj, obenem pa s posebno kolesarsko lučjo opozarja tudi voznike. Za osvežitev spomina, kaj vse morate postoriti pred prvimi letošnjimi kolesarskimi kilometri, si preberite še naš lanski kolesarski zapis o osnovni pripravi kolesa, opreme in telesa na novo sezono.

Pri zaščitni in varnostni opremi še vedno veljajo zlata pravila:

  • Čelado bi morali nositi vsi kolesarji, ne le otroci.
  • Pri gorskem kolesarjenju s ščitniki zaščitite roke, komolce, kolena, piščali in hrbtenico.
  • Za večjo varnost tudi podnevi uporabljajte kolesarske luči. Te so bolj opazne in varčnejše, če utripajo.

Združite tehniko in zavarovanje

Nesrečam se je pri kolesarjenju težko izogniti. Če ste poskrbeli za brezhibno kolo, zaščitno opremo, nabrali dovolj kondicije in se opremili tudi s sistemom za javljanje v sili, morate poskrbeti le še za zavarovanje. S Paketom športnik je poskrbljeno za vaše hitrejše okrevanje, zagotovljene imate ortopedske pripomočke in nadstandardno nastanitev v bolnišnici ali v zdravilišču, krite so samoplačniške storitve v specialističnih ambulantah in še veliko drugih ugodnosti. Zavarovanje je namreč namenjeno športno aktivnim ljudem, ki potrebujejo nadstandardna in nezgodna zavarovanja, po poškodbah pa želijo čim prej okrevati.