AS svetuje

22.04.2015 | 2 min branja | Avto , Prosti čas

Vleka prikolice

Vleka prikolice, počitniške prikolice ali prikolice s čolnom se zdi enostavna vse do trenutka, ko je ta dejansko pripeta na vlečno kljuko. Nekaj reči pa se spremeni že prej, saj ima vleka prikolice veliko vplivov na vožnjo, voznika in vozilo.

Imate ustrezno vozniško dovoljenje?

Vozniško dovoljenje kategorije B omogoča vleko lahkega priklopnega vozila največje dovoljene mase do 750 kg. Velja tudi za vožnjo priklopnega vozila, ki ni lahki priklopnik, če največja dovoljena masa skupine vozil (torej motorno vozilo z dodanim priklopnikom) ne presega 3.500 kg in taka skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil. Če imate večji (težji) avto in večjo prikolico, morate imeti tudi ustrezno vozniško dovoljenje. Glede na podatke o vozilu in prikolici preverite, ali vam zadošča kategorija B, sicer boste potrebovali kategorijo B s kodo 96 ali kategorijo BE.

Obremenitev, dolžina in potrdilo o skladnosti

Pri »sestavljanju« avta in prikolice bodite pozorni tudi na številke v potrdilu o skladnosti (homologaciji), ki se jih morate držati in o katerih govori zakon v delu o vozniškem dovoljenju. Pred odhodom na dopust se nabere precej reči, ki bi jih radi vzeli s seboj, vendar pa se morate vseeno držati zgornjih omejitev teže. Čeprav je v prikolici veliko prostora in se da vanjo naložiti ogromno reči, velja razmisliti, ali vseeno ne bi česa raje pustili doma. Ne le zaradi zakonov in homologacije, preveč obteženo vozilo in prikolica imata velik vpliv tudi na vožnjo. V homologaciji vozila in prikolice preverite, kakšno obremenitev zmore avto in koliko prenese prikolica, ne pozabite pa niti na skupno dolžino, ki je prav tako omejena.

Vožnja

Še tako izkušenim voznikom vleka prikolice povzroči nekaj sivih las, še posebej, če prikolice ne vlečejo pogosto oziroma se z njo srečajo prvič. Bistvene razlike so:
  • Vpliv bočnega vetra je veliko večji, še posebej, če vlečete bivalno prikolico. Upoštevajte omejitve hitrosti in morebitne prepovedi na delih cest, ki so izpostavljeni močnejšemu vetru.
  • Hitrost, ki povzroči nihanje ali celo poskakovanje prikolice, je za vozila s priklopniki na avtocesti omejena na 100 km/h, v nekaterih državah pa celo manj. Prikolice namreč nimajo toliko elektronskih sistemov za nadzor stabilnosti, kot jih imajo avtomobili.
  • Pri zaviranju se močno čuti razlika med priklopniki brez zavor in tistimi, ki zavore imajo. Sunkovito zaviranje lahko povzroči hude težave, če k temu dodamo še klanec navzdol in slabo vreme, pa so lahko posledice zelo hude.
  • Treba se je navaditi zgolj uporabe stranskih ogledal, saj v vzvratnem ogledalu vidite le steno prikolice, premec čolna ali drug tovor na prikolici. Če je prikolica širša od vozila, morate imeti dodaten, širši par stranskih ogledal, poleg tega pa je treba vanje gledati veliko pogosteje kot sicer. Še posebej v ovinkih.
  • Vožnja skozi ovinke s pripeto prikolico zahteva nekaj vaje, sicer boste v levih ovinkih vozili po sosednjem voznem pasu, v desnih pa po pločnikih. S prikolico je treba ovinke vzeti bolj »naokoli« oziroma »po tovornjaško«, predvsem pa pred prvo vožnjo s prikolico opravite trening ali dva na manj obljudenem parkirišču ali se zapeljite po manj prometnih cestah.

Vzvratna vožnja in parkiranje s prikolico sta dva elementa, ki na parkiriščih, v kampih in drugje poskrbita za zabavo pri opazovalcih ter mokro čelo in slabo voljo pri manj veščih voznikih. Prikolica namreč vedno zavije tja, kamor ni treba, in se v trenutku postavi pravokotno na avtomobil.

Zlato pravilo je, da prikolica pri vzvratni vožnji zavije v nasprotno smer od sukanja volana, obenem pa velja ta manever izvajati počasi in, če se da, ob pomoči nekoga, ki bo za in ob prikolici nadziral dogajanje in vas usmerjal.
Pri vleki prikolice bo bolj obremenjen motor, pri speljevanju sklopka, pri zaviranju do neke mere tudi zavore. Povečala se bo poraba goriva, zato je pametno peljati nekoliko počasneje v koloni podobnih vozil ali v zavetrju za kakšnim normalno vozečim tovornjakom. Na varni razdalji, seveda.

Srečno na poti

Ne glede na to, ali se vozite s pripeto prikolico pogosto ali pa zgolj na dopust in nazaj, je treba vedno znova preveriti tehnično brezhibnost, pravilno delovanje svetlobnih signalov, stanje gum, razpored tovora ter njegovo stabilnost. Držati se morate predpisov, zakonov in zakonitosti glede vleke prikolice ter se na pot odpraviti v manj prometnih urah. K varni in brezskrbni poti pa spada tudi zavarovanje za primer, ko se na poti ne izide vse po načrtih. Z Avto asistenco v žepu boste imeli zagotovljeno pomoč na cesti doma in v tujini, 24 ur na dan. Srečno pot.
 

Poskrbite za avto asistenco

Kjerkoli in kadarkoli boste z avtomobilom obstali na začrtani poti, vam na pomoč priskoči Avto asistenca AS.

Preberite več