AS svetuje

26.09.2014 | 2 min branja | Avto

Kabli za vžig: 9 korakov pravilne uporabe

Kdaj najraje odpove akumulator in se ob obratu zagonskega ključa ne prižgejo niti kontrolne lučke na instrumentni plošči? Ko se nam mudi (v službo ali kam drugam), ko lije kot iz škafa, ko ceste še niso splužene, ko ni nobene možnosti, da bi šli na avtobus ali vlak in podobno. Skratka, ko gre nekaj že tako ali tako narobe, se situaciji pridruži še izpraznjen akumulator.

Dobra rešitev je prijazen sosed ali kateri od voznikov, ki se mu ne mudi tako zelo in je pripravljen pomagati. Pa imate kable za vžig? Tisti, ki se jim je kaj podobnega že primerilo, jih zagotovo imajo, ni pa nujno, da tudi vedo, kako z njimi pravilno ravnati.

Na dobrih servisih vas bodo ob menjavi akumulatorja ali pred zimo z veseljem poučili, kako se stvari streže, da bo vžig s pomočjo kablov varen ter akumulatorjema najbolj prijazen. 

Pravilen postopek gre takole:

  1. Akumulatorja morata biti dovolj blizu, da ju kabli dosežejo.
  2. Pred namestitvijo kablov mora imeti tudi vozilo »darovalca« ugasnjen motor, zagonski ključ pa ne sme biti v položaju za kontakt.
  3. Zapomnite si: rdeča je plus (+), črna pa minus (-). Nikar ju ne povežite križ-kraž.
  4. Včasih smo s črnim kablom povezali tudi oba negativna pola, danes pa gre en konec kabla le na negativni pol zdravega akumulatorja, pri praznem pa črni kabel priključimo na blok motorja ali za to že pripravljeno mesto (poglejte v navodila vozila).
  5. Iskrenje za življenjsko dobo akumulatorja ni zdravo, pazite pa tudi, da se konca kablov ne dotakneta med seboj.
  6. Najprej zaženemo motor darovalca, nato pa še prejemnika. Vendar pozor! Če se motor prejemnika ne zažene takoj, se lahko med zaganjanjem kabli močno segrejejo, tudi stalijo.
  7. Ko uspešno zaženemo motor prejemnika, naj nekaj časa teče. Med nasveti najdemo tudi tega, da je treba pred odstranitvijo kablov v vozilu prejemnika vključiti enega od večjih porabnikov električne energije, da preprečimo preobremenitev.
  8. Vedno kable odstranimo najprej s prejemnika, nato še z darovalca, spet je treba paziti tudi na to, da se rdeč in črn konec ne dotakneta.
  9. Zdaj se lahko oba odpeljeta, vendar je za prejemnika priporočljivo, da obišče servisno delavnico, kjer bodo preverili stanje akumulatorja, ga napolnili ali po potrebi zamenjali. Tu igra veliko vlogo tudi vzrok izpraznitve, vseeno pa se je treba voziti kar nekaj časa (pol ure ali še bolje uro), da se akumulator ustrezno napolni.

Pri nakupu kablov ne posegajte po najcenejših. Neredko se namreč zgodi, da ne zdržijo toka in se začnejo pregrevati in taliti, poleg tega prijemalne klešče niso izdelane iz dovolj debele pločevine, pogosto pa tudi niso v dobrem stiku s prevodnikom (žico po domače) in kabli ne delujejo. Do slabega stika in s tem prevoda elektrike lahko pride tudi pri nameščanju kablov na akumulator, zato se prepričajte, da so klešče na koncu kabla res dobro »zagrabile« in imajo stik. Kabli naj bodo nekoliko daljši, saj so dandanes akumulatorji na vseh možnih koncih avtomobilov in dodatnega pol metra lahko reši veliko težav. 

Če pa vam bo šlo res vse narobe in ne bo nikogar v bližini, si priskrbite avto asistenco. Hitro bodo rešili zagato, ne glede na dež, sneg ali prijaznost sosedov.

Poskrbite za avto asistenco

Kjerkoli in kadarkoli boste z avtomobilom obstali na začrtani poti, vam na pomoč priskoči Avto asistenca AS.

Preberite več