AS svetuje

18.04.2018 | 3 min branja | Zdravje , Življenje

5 nasvetov za zdravje po petdesetem

Sodoben in predvsem hitrejši način življenja je pomembno spremenil dojemanje posameznih starostnih obdobij. Danes po praznovanju abrahama večino ljudi, starih petdeset let, čaka še skoraj petnajst let dela v službi, ukvarjajo se z nešteto zanimivimi stvarmi, predvsem pa se še vedno počutijo mlade in polne življenja. Vseeno leta pomembno vplivajo na telo in glavo, zato je treba po petdesetem način življenja nekoliko spremeniti in poskrbeti svoje zdravje. 
Tisti, ki so vse življenje ohranjali telesno pripravljenost in skrbeli za zdrav način življenja, so tudi po petdesetem letu vitalni in mladostni, zato prehoda med abrahamovce skoraj ne čutijo. Pri drugih pa se že lahko začnejo kazati prvi znaki zdravstvenih težav.

Kako ohraniti svoje zdravje v najboljši kondiciji po petdesetem

1. Rekreacija

Redna rekreacija je poleg zdrave prehrane ključna za vitalnost in zdravje. Vendar pozor! Mišice, kosti, sklepi in srce niso enako močni, trpežni in zmogljivi, kot so bili dvajset ali trideset let nazaj, zato je treba obremenitve nujno prilagoditi svojim zmožnostim.

Dr. Bogdan Ambrožič, dr. med., spec. ortoped iz ambulante Zdravje AS svetuje: »Redna telesna aktivnost pozitivno vpliva na zdravje, še posebej na kardiovaskularni in gibalni sistem. Vse več starejših se zato odloča za športne aktivnosti, ki pa morajo biti po 50. letu skrbno načrtovane. Starejšim svetujemo, da pred tem opravijo preventivni pregled pri kardiologu in ortopedu. Še posebej če imate že znano kronično bolezen (povišan krvni tlak, sladkorno bolezen, popuščanje srca, degenerativne spremembe ali poškodbe sklepov). V določenih primerih so športne aktivnosti lahko tudi tvegane, ker lahko med izvajanjem pride do resnih težav s kardiovaskularnim sistemom ali poslabšanja težav s sklepi, hrbtenico ali tetivami. 

2. Prehrana

Presnova se z leti ves čas spreminja, v zrelih letih pa telo potrebuje tudi manj energije, saj postajamo telesno vse manj aktivni. Sprememba jedilnika je priporočljiva, v primeru nekaterih zdravstvenih težav pa celo nujna (diete in podobno). Hrano je treba ves čas prilagajati načinu življenja, a rdeča nit bi morala ostati vedno enaka – sestavine naj bodo sveže, zdrave in domače, predvsem pa je pri hrani pomembna zmernost. Sladkor, nasičene maščobe, hitra in predpripravljena hrana, obilni obroki, alkohol ter vmesni prigrizki predstavljajo po 50. letu še veliko večjo nevarnost za zdravje kot v mlajših letih, saj telo ne more porabiti vseh kalorij oziroma vnesene energije. Redni, skrbno sestavljeni in zmerni obroki so ključ do dobrega počutja, to pa seveda ne velja le po abrahamu, ampak vse življenje.

3. Zdravniški pregledi

Po petdesetem letu se poveča verjetnost za pojav nekaterih s starostjo povezanih bolezni, zato so zelo priporočljivi preventivni pregledi, tako splošni kot tudi tisti, povezani s specifičnimi obolenji (Dora, Zora, Svit). Leta načnejo tudi zobe, vid in sluh, predvsem pri težavah z vidom pa se ne gre sprenevedati ali zanikati težav, saj se s tem le še hitreje povečujejo. Zanikanje težav ima lahko hude posledice, še posebej v prometu, kjer so dobri refleksi, vid in sluh zelo pomembni za varno in tekočo vožnjo. S preventivnimi zdravniškimi pregledi in zgodnjim odkrivanjem težav se lahko izognete mnogim boleznim, zdravnik pa vas lahko pravočasno opozori na potrebne spremembe prehrane, rekreacije in drugih področij življenja. Saj veste, bolje je preprečiti kot zdraviti.

4. Več počitka in sprostitve

Ko otroci odrastejo, pride čas za dve pomembni stvari – več časa vam ostane zase in ko želite, si lahko dodobra oddahnete. Počitek in sprostitev prideta v vsakodnevni naglici pogosto na vrsto šele takrat, ko se pojavijo sodobne zdravstvene težave (izgorelost in stres) oziroma ko se telo upre in popusti. Ne čakajte tako dolgo. Že danes lahko s kratkim Migimigi stresnim testom preverite, v kolikšni meri se zavedate stresa v svojem vsakdanu in kako uspešno se z njim soočate. Vsekakor pa raje upoštevajte star irski pregovor, ki pravi: »Smeh in dolg spanec sta najboljše zdravilo,« ter si brez slabe vesti privoščite popoldanski počitek ali kakšno drugo obliko aktivne sprostitve. Odlična ideja so konci tedna ob morju ali v termah, blagodejen vpliv pa imata tudi ležalnik ali viseča mreža na domačem vrtu. 

5. Novi hobiji

Več časa vam omogoča tudi ukvarjanje s hobiji, ki prej preprosto niso prišli na vrsto. Vrtnarjenje, modelarstvo, planinarjenje, igranje inštrumenta in podobno so reči, ki poleg zabavnega preživljanja prostega časa zagotavljajo tudi nenehno miselno aktivnost, izboljšujejo samopodobo in ohranjajo splošno »kondicijo«. Hobi je lahko način rekreacije ali pa pomemben del počitka in sprostitve. Seveda pa vam na svoj hobi ni treba čakati do 50. rojstnega dne, ampak se ga lahko lotite že danes. 

Bolj star, bolj nor? Kje pa, kvečjemu bolj pameten …

Z leti običajno postanemo previdnejši in, če hočete, pametnejši. Ampak da bi lahko brezskrbno uživali življenje tudi po petdesetih, ko se poveča možnost za pojav nekaterih bolezni, moramo o scenarijih za ta leta razmišljati že prej, tudi s sklenitvijo ustreznega zavarovanja. Moj življenjski kasko vam in vaši družini zagotavlja večjo varnost in predvsem lažje okrevanje ter premagovanje morebitnih težav. Hiter dostop do specialističnih pregledov, kritje izpada dohodka zaradi bolniške odsotnosti ter zagotavljanje finančne varnosti je le nekaj koristi, ki so zajete v zavarovanju in so pomembne za ohranjanje kakovosti vašega življenja. Zavarovanje pa lahko seveda sklenete že prej, saj nikoli ne veste, kdaj se vam lahko zgodi kaj nepredvidenega in vam popolnoma spremeni življenje.
 

Poskrbite za celovito finančno varnost.

Bi želeli individualni načrt zaščite, če se vam v življenju zgodi kaj nepričakovanega?

Naročite svetovalca