AS svetuje

09.11.2017 | 3 min branja | Avto

Ste med vozniki, ki jim jesensko-zimske razmere ne delajo težav?

Če bi vsakdo vsaj enkrat v življenju opravil tečaj varne vožnje, bi promet tudi ob prvem snegu verjetno potekal tekoče. Tako nas sneg vedno »preseneti«. Vožnja postane stresna in promet se kar naenkrat začne premikati po polžje.
Po eni strani je prav, da smo v spremenjenih razmerah bolj previdni – o tem, kako se lahko že romantična jesen v prometu izkaže za zelo zahtevno, lahko preberete v naših nasvetih. Po drugi strani pa bi lahko naredili korak naprej – izboljšali svojo vožnjo tako, da bo ta tudi v jesenskih in zimskih razmerah zanesljiva in še vedno tekoča.
 
Ste vedeli? Če je vaša zavorna pot na suhi cesti pri 50 km/h dolga 24 metrov, bo pri isti hitrosti na spolzki cesti znašala 34 metrov, na poledeneli celo več kot 100 metrov!

Zakaj jeseni in pozimi vozniki vozijo drugače?

Bolj ko so razmere na cesti zahtevne, bolj se kažejo razlike med posameznimi vozniki in njihova različna vedenja. V lepem sončnem vremenu in na suhih cestah vsi brez težav sledijo omejitvam in zato promet poteka tekoče, jeseni pa so ceste nenadoma pogosto mokre in boj spolzke, v temi »požirajo« svetlobo žarometov, zaradi dežnih kapljic na vetrobranskem steklu je svetloba nasproti vozečih avtomobilov še bolj moteča, vidljivost pa seveda slabša. Na te okoliščine se vsak voznik odzove drugače, pri tem pa igrajo pomembno vlogo njegove izkušnje in starost. 
  • Brane Legan, inštruktor varne vožnje pri AMZS, o starejših voznikih pravi: »Starejši vozniki se ob zavedanju slabšanja svojih sposobnosti, ki se nanašajo na slabši vid, sluh, motorično gibljivost in počasnejši odziv, zanašajo na svoje dolgoletne izkušnje in jih v veliki večini tudi uspešno uporabljajo, zato so lahko celo bolj varni vozniki kot tisti, ki imajo vozniških izkušenj manj. Uspeva jim uporabiti več preudarnosti, bolj se zavedajo tveganja v vožnji, zato je pri njih pogost način udeležbe v prometu povečanje varnostne razdalje, raje malo nižja hitrost, prej in večkrat rahlo zaviranje, da ob vključevanju v promet malo dlje počakajo, da je cesta res prosta, in podobno. So pa zaradi tega bolj na očeh drugih in nemalokrat sprožajo negodovanje ali celo nestrpnost.«
  • Na istih cestah pa se znajdejo tudi mladi vozniki, ki so pogosto veliko manj izkušeni, a obenem bolj samozavestni in jim previdnost starejših povzroča obilo težav. Zaradi neizkušenosti ter kombinacije precenjevanja svojih sposobnosti in podcenjevanja zahtevnosti razmer je njihova varnostna razdalja prekratka, hitrost prevelika, reakcije pa enake tistim v lepem vremenu. Morda še niso doživeli spolzkosti mokrega listja, preseneti jih t. i. pojav aquaplaninga, ko pnevmatika zaradi prevelike količine vode na cestišču izgubi stik s podlago, pri vožnji izven mest pa niso pripravljeni na slabo vidne pešce ob robu cestišča, traktorje in druge delovne stroje v popoldansko večernem mraku. Njihovo napačno reakcijo lahko povzročijo tudi srne, ki v diru prečkajo cesto.
  • Tretja skupina pa so aktivni, a rutinski vozniki. Ti so na cesti vsak dan, pogosto pa se večinoma vozijo po istih poteh, zato postane vožnja »avtomatizirana«. Čeprav so dobri in previdni vozniki, zaradi navajenosti na vsakodnevne poti pogosto slabše zaznavajo spremembe na ter ob cesti, kar velja tudi za jesensko-zimski čas. Vožnje zaradi rutine (zjutraj se mudi v službo, popoldne hitro po otroke in domov, vedno isti ovinki, znaki in semaforji …) ne prilagodijo razmeram in obnašanju drugih voznikov. Čeprav imajo znanje, izkušnje ter so v dobri vozniški »kondiciji«, so pogosto udeleženi v mestnih trkih oziroma nesrečah.

Kako izboljšati svoje vozniške sposobnosti?

Marsikateri voznik je prepričan v svoje znanje, ravnanje in pravilnost odločanja, a strokovnjaki vedo, da je to včasih le varanje samega sebe. Če želite postati boljši voznik, se lahko udeležite tečaja varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. To ni dolgočasna vožnja v krogih, ampak napol adrenalinska preizkušnja sposobnosti ravnanja in manevriranja v različnih okoliščinah, denimo ko vam odnaša zadek avtomobila ali ko se peljete med stožci na mokri podlagi.
 
V tečaje se vključujejo vozniki z zelo raznolikimi voznimi izkušnjami. Med njimi so tudi starejši, ki z obiskom tečaja obnovijo znanje, nadgradijo svoje izkušnje in se seznanijo z najnovejšimi trendi v vožnji, avtomobilski tehniki in prometu. »Odziv vsakega starejšega voznika ali voznice po zaključku tečaja varne vožnje je izredno pozitiven. Na tečajih se pomešajo med ostale udeležence, kar je zanje mnogokrat pomirjujoče, saj se počutijo enakovredne. Po naših izkušnjah so starejši udeleženci programov varne vožnje izredno natančni ter poskušajo izvesti naloge kar se da uspešno,« zaključuje Brane Legan iz AMZS. 
 

Ugodneje na tečaj varne vožnje AMZS

Člani AS Kluba ugodnosti lahko tečaje varne vožnje za avtomobiliste opravite do 70 EUR ceneje. Članstvo v klubu je brezplačno. 

Preverite ugodnost